شنبه ١٦ فروردين ١٣٩٩
صفحه اصلی > اخبار 
شنبه ١٦ فروردين ١٣٩٩
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3520756
 بازدید امروز : 4106
 کل بازدید : 5381224
 بازدیدکنندگان آنلاين : 19
 زمان بازدید : 0/9672
اخبار > پژوهش می تواند فضای نشاط مدرسه را تامین کند


  چاپ        ارسال به دوست

مدیر حوزه علمیه استان فارس:

پژوهش می تواند فضای نشاط مدرسه را تامین کند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در اجلاسیه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان فارس که در سالن جلسات مصلی نماز جمعه شیراز برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم پژوهش است که البته مدیران کم کم متوجه اهمیت آن شده اند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پژوهش، اضافه کرد: در موضوع پژوهش تاحدودی پیش روی داشته ایم، اما هنوز به حد مطلوب در این عرصه نرسیده ایم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه استان فارس با تصریح اینکه امروز در نظام تعلیم و تربیت پژوهش باید در کنار آموزش قرار گیرد، عنوان کرد: اگر پژوهش در کنار آموزش قرار گیرد، قطعا آموزش خود را پربارتر نشان خواهد داد، اگر می خواهیم طلبه را به نقطه انگیزشی دست پیدا کند باید این کار را انجام دهیم.

وی، یکی از راه های نشاط در مدارس را تقویت پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش موجب می شود تا طلبه به عیان خروجی علمی خود را ببیند و هنگامی که خروجی خود را دید خود را بیشتر در فعالیت ها نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به راه اندازی کمیسیون تحقیقات علمی در مجمع نمایندگان قم تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار مطلوبی که در دوسال اخیر در مجمع نمایندگاه قم راه اندازی شد، تشکیل کمیسیون تحقیقات علمی بود، همچنین طرح جامع پژوهشی نیز یکی دیگر از طرح های موثری است که هنوز به حوزه های علمیه استان ها ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه نباید فرایند آموزشی موجب شود که طلاب از پژوهش غافل شوند، ابراز داشت: باید برای سطح مقدمات و سطح عالی هم چاره ای اندیشید تا پژوهش محور شوند، اولویت این سطوح باید پژوهش باشد، چراکه پژوهش می تواند فضای نشاط مدرسه را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی در پایان پیشنهاد هایی برای راه اندازی و پویایی پشوهش در مدارس ارائه و بیان کرد: برگزاری کارگاه های روش پژوهش به صورت منظم و زمانبندی شده متناسب با مقاطع مختلف، ارائه شیوه مطالعه در کارگاه ها، برگزاری کارگاه روش نویسندگی، برگزاری کارگاه های نرم افزاری علمی و راه اندازی نشریات علمی و پژوهشی از جمله فعالیت هایی است که در صورت برگزاری و عمل به آن می تواند کمک شایانی به پویایی طلاب در عرصه پژوهش کند.

انتهای پیام


١٣:٥٨ - چهارشنبه ٢٣ بهمن ١٣٩٨    /    شماره : ٤١١٦٩٣    /    تعداد نمایش : ٢٥٢


امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج